Vážené klientky, vzhľadom na aktuálnu situáciu týkajúcu sa koronavírusu, by som vás rada informovala, že predbežne do konca marca prerušujem VŠETKY KURZY. Ak máte záujem o individuálne konzultácie týkajúce sa prípravy na pôrod alebo dojčenia, rada sa s Vami spojím. O ďalších krokoch a aktivitách Vás budem informovať prostredníctvom našich sociálnych sietí, webu a mailov. Ďakujem za pochopenie. Buďte zdravé a zostaňte doma.

Pôrod môžeme prirovnať k športovému výkonu, na ktorý sa treba pripraviť. Kurz cvičenie pre tehotné prispieva k natrénovaniu činnosti, ktoré môžu priaznivo ovplyvniť priebeh tehotenstva a pôrodu. Cvičenie pre tehotné zahŕňa posilňovanie brušných a prsných svalov a svalov pánvového dna. Spolu s nácvikom dýchania má vplyv na nekomplikovaný priebeh prvej doby pôrodnej a kvalitu tlačenia v druhej dobe pôrodnej.

Svalstvo pánvového dna tehotenstvom netrpí, ale k jeho poškodeniu môže dochádzať počas pôrodu. Preto je dôležité dosiahnuť cvičením pre tehotné čo najlepší stav svalstva a hlavne naučiť sa tieto svaly uvoľňovať. Pri kontrakciách v prvej dobe pôrodnej musí byť pánvové svalstvo uvoľnené a pôrodné cesty sa otvárajú rýchlejšie.

Cvičenie pre tehotné prispieva k udržaniu kondície a sebavedomia, posilňuje sebadôveru, pri cvičení pre tehotné sa uvoľňujú endorfíny ktoré navodzujú dobrú náladu. Zároveň pohyb urýchľuje zotavenie po pôrode.

Kurzu cvičenie pre tehotné sa môžu zúčastňovať aj tehotné s rizikovou tehotnosťou, ale treba o tom informovať lektorku a ona upozorní tehotnú, ktoré cviky sú pre ňu nevhodné.  Je možné si dohodnúť aj individiálne cvičenie, ktoré je spoplatnené podľa cenníka.

Mám záujem, chcem byť pripravená.

Vyplniť prihlášku